PSİKOLOG AYŞEGÜL NEFTÇİ ÖĞRENCİLERİMİZE VELİLERİMİZE VE ÖĞRETMENLERİMİZE YÖNELİK SEMİNER VERDİ.

ISPARTA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ AHMET YILDIRIM, TED ISPARTA KOLEJİ’NDE
10 Aralık 2018
2019 TED OKULLARI ULUDAĞ YAZ KAMPI BAŞVURULARI BAŞLADI
12 Aralık 2018
ISPARTA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ AHMET YILDIRIM, TED ISPARTA KOLEJİ’NDE
10 Aralık 2018
2019 TED OKULLARI ULUDAĞ YAZ KAMPI BAŞVURULARI BAŞLADI
12 Aralık 2018

Psikolog Ayşegül Neftçi, öğretmenlerimize “Farklı öğretmen, huzurlu ve paylaşımcı öğrenci” konulu bir eğitim verdi.

Psikolog Neftçi, öğretmenlerimize öğrencileri ile sağlıklı iletişim kurma yollarını, sınıfta disiplinli davranış geliştirme süreçlerini anlattı: “Çocuklarımızı özgüven sahibi, yaratıcı ve donanımlı yetişkinler olarak yarınlara hazırlamak istiyorsak öncelikle
öğrenci ve öğretmen arasındaki iletişime çok önem vermeliyiz.
Ergenler, kendilerine güven veren kişilerle iletisimini sürdürmek isterler. Bunun için çaba gerekiyor.
Koşulsuz sevgiye en fazla ihtiyacı olan öğrencilerdir.
Sağlam kurallar koymak cok işe yarıyor.
Öğrencilerden beklentilerinizi sınıfta söylemeniz işinizi kolaylaştırır. Sınırların belli olması, neleri yapabileceklerini ve davranışlarının sorumluluklarını nasıl almaları gerektiğini öğretir.
Bu sınırlar aşılırsa nolur?
Anlatmamız yeterli değil.Öğrenciler her zaman sınırları zorlar. Davranışların sonuçlarını yapıp yapamayacağınızı kontrol ederler.
Belirlediğiniz sonuçlar davranışlarla alakalı olmalı. İstenen davranışa bağlı sonuçlar belirlemelisiniz.
Sevdikleri etkinliklerden mahrum bırakmak olabilir. Elde ettikleri her şeyin doğal hakları olduğunu zannediyorlar.
Kendi çabalarıyla kazanmaları gerekir.
Gençlere bunu da öğretmemiz lazım.
Ödül olarak kazandıkları şeyleri de belirlemek lazım. Çocukların iyi birşey yaptıklarını fark ettiğimizde söylemiyoruz. Söylendiğinde çocuklar çok olumlu etkileniyor. Çok candan oluyorlar. Daha iyisini yapmaya çalışıyorlar.
Kişisel özellikleri ile değil davranışları ile ödullendirmeliyiz.
Cocuklar adalete çok önem veriyorlar. En ufak bir haksızlığa uğradığını hissederlerse iletişimi keserler. Çocuklarla güç çatışmasına girmek sorunları çözmez. Kötü davranmaya kalkarsanız eğitimden soğurlar.
Çocuklarla iletişim kurmak arkadaş olmak demek değildir.
Onların sizin liderliğinize ihtiyaçları var. Despot, hesap sorucu olmak zorunda değilsiniz.

Onlara verdiğiniz duygu öğrencilerin hayatını şekillendiriyor.

Müfredatı yetistirmekten daha önemli şey öğrencilerin öğrenip ödenmediğini kontrol etmekten geçiyor.
Önce zarar vermeyeceksin. Sen konuları öğretmeden geçersen hiç işe yaramaz.
Ödev çoksa öğrencinin ailesi ile geçireceği zamandan alıyorsa pekiştirme değil eziyettir.
Ögretim velinin değil öğretmenlerin sorumlulugudur.
Çocugun kendi başına yapabileceği ödev vermek ve ödevi kontrol etmek çok önemli.
Pek çoğu nasıl ders çalışacağını bilmiyor.
Çocuklar hata yapar. Ceza değil davranış değiştirme tekniğini uygulayın.
Kural koyup bedel ödetmek-demokratik sistem.


Ansolon